Katsaus Psykologiaa-sivuston vuoteen 2017 ja tietoa tulevasta keväästä

Vuosi 2017 lähenee loppuaan. Näin vuoden vaihteessa onkin hyvä hetki katsoa taaksepäin ja tarkastella, mitä kaikkea Psykologiaa-sivustolla on tapahtunut kuluneen vuoden aikana.

Marraskuun alussa lanseerasimme innostuksen saattelemana Psykologiaa-sivuston, jonka tarkoituksena on alusta lähtien ollut psykologisen tieteellisen tiedon ja tutkimuksen tuominen kaikkien saataville ymmärrettävällä kielellä sekä levittää tietoa ja herättää keskustelua tärkeistä psykologisista ja psyykkisistä ilmiöistä.

Heti alusta alkaen sivusto on saanut osakseen odotuksiimme nähden suurta huomiota: Saimme sivustollemme heti n. 150 psykologia ja psykologianopiskelijaa vastaamaan sivuston sisällöntuotannosta ja sivustomme kirjoitukset ovat saaneet tuhansien lukijoiden yleisön.

Sivuston lanseerauksen jälkeen olemme julkaisseet viikoittain uusia mielenkiintoisia tekstejä ja olemme saaneet kanssanne seurata asiantuntijoidemme taidokasta kirjoittelua eri aihepiireistä. Tähän postaukseen kokosimme yhteen kaikki tähän mennessä julkaistut kirjoitukset, ja annamme jo etukäteisvinkkiä tulevista vuoden 2018 teemoista.

vuosikatsaus, psykologiaa, psykologiaa sivusto, psykologi, psykologia

Ensimmäinen tekstimme keskittyi selvittämään teille ja myös itsellemme, mistä Psykologiaa-sivustossa on kyse? Lue tämä teksti ja saat tietää:

Tervetuloa seuraamaan Psykologiaa-sivustoa!

Ensimmäisen lanseeraustekstin jälkeen keskityimme teemaan Mitä on psykologia? Marraskuun teeman tarkoituksena oli oikaista psykologiaan liittyviä virheellisiä käsityksiä ja tuoda esille mitä kaikkea psykologit tekevät ja mihin psykologien ammattitaito perustuu. Lue Mitä on psykologia? –teeman tekstit tästä:

Nyt murretaan ennakkoluulot! Psykologit vastaavat yleisimpiin psykologeja ja psykologiaa koskeviin ennakkoluuloihin

Mihin psykologiset hoidot perustuvat?

11 x Mitä ihmettä psykologi tekee työkseen?

Seuraavaksi keskityimme blogissamme avaamaan teille arkipäiväisiä psykologisia ilmiöitä Arjen psykologiaa –teeman puitteissa. Joulukuun aikana julkaistut arkisen psykologian tekstit voit lukea tästä:

Ajattelun sudenkuopat – Mitä ne ovat, mistä ne johtuvat, ja miten välttää astumasta niihin?

Tekisinkö huomenna sen, minkä voi tehdä tänään? – Viivyttelyn ja aikaansaamisen psykologiaa

Arvot ja hyvä elämä – Mistä puhumme, kun puhumme arvoista?

Stressi — Mitä se on ja miten sitä voi säädellä?

Toivottavasti tähän asti kirjoittamamme tekstit ovat olleet sinulle hyödyllisiä ja mielekkäitä. Mieluusti myös kuulemme teiltä ideoita aiheista, joista haluaisitte lukea tarkemmin sivustomme asiantuntijoiden kirjoittamana.

Vuosi 2018 käynnistyy tutustumisella psykologian peruskäsitteistöön tammikuun Psykologiaa for Dummies –teeman kautta. Perehdymme psykologian keskeisimpiin käsitteisiin, kuten persoonallisuuteen, kognitioon, aivoihin, tunteisiin ja elämänkaaren psykologiaan. Muita kevään 2018 teemoja Psykologiaa-sivustolla ovat muun muassa psykologia yhteiskunnassa, jolloin kerromme tarkemmin erilaisia uratarinoita erilaisilta psykologian sovellusaloilta.

Hyvää ja onnellista uutta vuotta!

Ylläpitäjät Niina Vähäaho & Jaakko Sahimaa sekä koko Psykologiaa-sivuston tiimi

Ps. Mikäli haluat reflektoida omaa vuottasi 2017 ja asettaa itsellesi mielekkäitä tavoitteita vuodelle 2018, niin lataa Psykologiaa-sivuston toisen perustajan Jaakko Sahimaan kirjoittama opas ”Kohti arvojesi mukaista elämää”!

Seuraa Psykologiaa-sivustoa myös Facebookissa!

One thought on “Katsaus Psykologiaa-sivuston vuoteen 2017 ja tietoa tulevasta keväästä

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s